nedeľa 26. septembra 2010

Nová Zmenáreň - prekvapivo pozerateľná


Čuduj sa svetu, estévéčka sa pochlapila. V záplave drišľakovín, televíznych inscenácií z roku 1984 a živých panorám bola naša verejnoprávna televízia konečne schopná vyprodukovať reláciu, ktorej sledovanie nevytvára na tvárach divákov zdesenie.

Zmenáreň (najmä staršie diely) som zvykla sledovať vždy, keď som mala akúsi masochisticko-škodoradostnú potrebu zasmiať sa na zohavení už aj tak dosť problematicky vyzerajúcich osôb. Netuším, kto vtedajším stylistom nahovoril, že vlasy môžu vyzerať dobre jedine s ogrcaným melírom a ošklbaným ostrovčekom na hlave a že Terranova ponúka tie najštýlovejšie módne kúsky univerzálne kombinovateľné bez ohľadu na vek či postavu. Celá táto nádhera zvykla byť poprepletaná edukatívno-zábavnými rozhovormi s Marošom Kramárom o fínskej saune, či expertkami na výrobu gélových nechtov s kolotočárskymi motívmi.

Týmto časom však chvalabohu odzvonilo. Homosexuálny stylista v otrhaných akožemaltoupocákaných texaskách bol nahradený návrhárom Borisom Hanečkom, ktorému by som pokojne zverila do rúk moju kreditku (ak by som teda samozrejme mala na účte viac ako 23Kč), za účelom prebrať za mňa bremeno nakupovania handier. Vizážistka Soňa Kunová pravdepodobne tiež vedela, čo robí, výsledok bol fajn, odignorovanie štetca na tiene preto odpúšťam. A veľká poklona patrí kaderníčke s menom Eva Fabiánová, ktorej sa podarilo z ošklbaných vlasov s melírom našim každodenným vytvoriť na hlave grandiózny porast (diel z 26.9.).
Na záver jedno veľké plus Tamare Heribanovej, u ktorej som sa počas sledovania nedočkala ani jednej dementnej zdrobneninky (vlásky, zadoček, líčka...), ako to u moderátoriek podobých relácií väčšinou býva.


Za zvukov Ódy na radosť a vzletu bielych holubíc k nebesám si teda dovoľujem slávnostne zvolať: Zbohom stará Zmenáreň, vitaj nová!


PS: Moje slová chvály možno overiť tu.

3 komentáre:

  1. natalius, vyborny post - naucili ta daco v tej skole (ako vravi moj ujo a tlapka ma pritom po pleciach) - dokonca v tom texte badat aj strukturu a za hrst vtipu. fuj maros kramar, skonci ako mazikova. mal sa odpratat z obrazoviek pred dobrymi 15 rokmi.
    .
    inak, ze neni to tu uplne hniezdo stylovych ludi, teda, na niektorych hip uliciach vyzera kazdy druhy ako by ho prave odfotili na The Sartorialist, to hej, ale inak to neni Skandinavia, ak vies co myslim. ale si predstav, ze ja co sa nemalujem velmi - ta na hodinach patrim k najzmachlenejsim. uplne prirodniarky co sa makijazu tyka tuto politolozky.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. oj, tolka pocta, dakuvala, bolo to napisane v navale nadsenia, ta ako taka struktura prekvapila aj mna samotnu.
    tak to keby som tam dosla s mojim zmachlenim ja, by si asi o mne mysleli, ze som nejaka thajska transka co?

    OdpovedaťOdstrániť
  3. ked porovnam ten najposlednejsi diel z archivu s tymi pred tym s nechutnymi kulisami, teplym kadernikom a jednoducho lookom z 92, tak toto je fakt ze skok, az by clovek neveril ze tomu sefuje hajl niznansky

    OdpovedaťOdstrániť